Het leukste van een dagje dierentuin

Gepubliceerd op 19 juni 2026 om 11:45

Wij waren dus een dagje naar de dierentuin, en je kunt je afvragen wie je daar het meeste plezier mee doet: de kinderen of mij..

Ik geniet zo erg van al die verschillende soorten dieren, maar ook van de sfeer, al het groen en (we waren in Blijdorp) dat mooie oude stuk. De gebouwen daar zijn zo vol sfeer en detail, echt genieten.

Even snel schetsen tussendoor, niet makkelijk, de dieren bewegen, en wij meestal ook snel weer ;).

Wat ik het allerleukst vind in de dierentuin zijn de aquaria. Ik verwonder me altijd over de vissen, roggen, haaien, schildpadden die over me heen zwemmen. Wonderlijk mooi zijn ze, allemaal op hun eigen manier. Al dat water boven me, ik voel me als in een fairy tale. 

Je hebt er ook kleine aquaria, met wat onderzoek informatie. Daar heb ik een hele tijd doorgebracht, samen met mijn dochter. We vroegen de vrijwilliger daar de oren van het hoofd, we vonden het allemaal even interessant!

Wist je bijvoorbeeld dat haaien een soort eierzakjes leggen die dan vastgehangen aan zeewier ontwikkelen? En dat ze de natuurlijke zuivering van wind, zand en bacteriën nabootsen? En dan de zeepaardjes, zo schattig, en wat dacht je van een zee-egel, die wil je toch meenemen? Helemaal, toen we de schattige oogjes erbij bedachten.

Wat zijn er toch een hoop interessante dingen in de wereld! Ik heb dit leuke moment vastgelegd in mijn schetsboek, kijk je met me mee?

Ps. Ik ben benieuwd of je het haaien-ei in de tekening kunt vinden.. :)


Reactie plaatsen

Reacties

Patricia
10 maanden geleden

❤️ trots op jou!